Opening Kansenrijk

Op  woensdag 7 maart is Het Kansenrijk, waar Basisschool Uniek in is gehuisvest, geopend. Omdat wij al enkele jaren samenwerken op deze school, is ons gevraagd wat leuke liedjes te spelen bij de opening.
Natuurlijk doen we dat graag. We zijn op maandagmiddag aan de slag gegaan met de kinderen van groep 6 en enkele kinderen van de "Happy Notes". Er waren deze middag veel sprekers, een schoollied, een flashmob en wij mochten de muziek verzorgen. En wat hebben de kinderen het goed gedaan.

Waarom juist deze kinderen?

Al voor het 2e jaar verzorgen wij de muzieklessen op de basisschool voor de groepen 4, 5 en 6. "De Muziekexpress". Deze samenwerking is tot stand gekomen door de regeling Impuls muziekonderwijs en omdat wij al heel wat jaren gebruik mochten maken van de schooltijd voor onze muziekvereniging.

Er is een overeenkomst van 3 jaar muziekonderwijs. De lessen worden steeds bijgeschaafd, maar we merken in dit tweede jaar al wel dat de kinderen ontzettend veel muziek leren. Het blijkt een leerzaam, maar vooral ook heel gezellig project te zijn geworden. De groepen 4 volgen een algemene muzikale vorming, de groepen 5 krijgen blokfluit les en de groepen 6 vormen met iedere groep 6 apart een Express-orkest.

En dit Express-orkest heeft voor de muzikale omlijsting gezorgd. Omdat niet alle kinderen op woensdag middag in de gelegenheid zijn naar school te komen hebben we de 3 expressorkesten samengevoegd. Ook de kinderen van de Happy Notes die nog op de basisschool zitten konden mee spelen.
Daar was natuurlijk wel wat extra repetitie voor nodig, maar het werd een geweldig orkest, waarvan vele toeschouwers verbijsterd waren.
Wat kunnen kinderen toch veel leren in een korte tijd.

U zult begrijpen dat de instrumenten die we nodig hebben kostbaar zijn.
Daarom zouden wij heel blij zijn met wat steun van u. zie hiervoor ondersteun ons gratis. Wij en ook de kinderen, danken u alvast van harte.