Muzikale voorspeelochtend St. Caecilia Hoeven

2017-03-19_Voorspeelochtend_groepsfoto3

Zondagochtend 19 maart stond in het teken van de toekomst bij muziekvereniging St. Caecilia Hoeven.

Het was namelijk de jaarlijkse jeugdmuziekochtend, oftewel voorspeelochtend, van muziekvereniging St. Caecilia. Alle leerlingen van de fanfare en het drum- en malletkorps kregen de kans om te laten zien en horen wat ze allemaal al geleerd hebben op muzikaal gebied. De Hoevense muziekvereniging vindt het ook erg belangrijk dat de leerlingen een podium hebben om dit te tonen. Zij zijn immers de toekomst van de vereniging.

Het thema dit jaar was: muziek is cool. En dat is het ook! Daarnaast is het ook nog eens heel erg leuk om muziek te maken. In totaal deden zo’n 30 leerlingen op deze dag mee, zowel jong als oud. Een grote groep dus en dat zijn nog niet eens alle leerlingen. De muziekvereniging is enorm trots op deze leerlingen. Ze werken heel hard en hebben plezier in wat ze doen.

Verschillende muziekinstrumenten kwamen aan bod en dat zorgde voor veel variatie tijdens deze dag. Er waren zowel solo-, als duo- en groepsoptredens. Zo traden ook de Happy Notes en het Jeugd Ensemble Slagwerk, oftewel JES!, op. Dit zijn de leerlingorkesten van beide onderdelen. Met de duo- en groepsoptredens werd nog eens benadrukt dat het ook heel belangrijk is om rekening met elkaar te houden en dus goed samen te werken. Dit bleek al heel goed te gaan. Daarnaast viel ook op dat een aantal leerlingen al goed overweg kan met meerdere instrumenten. Het worden al echte all round muzikanten. Het publiek was zeer onder de indruk van de verschillende uitvoeringen. Muziekvereniging St. Caecilia bedankt alle leerlingen, leraren en de bezoekers voor deze leuke en muzikale ochtend.