Marc Jongenelen Brabants Kampioen 1e divisie snaretrom

Hoeven – Afgelopen zaterdag was het dan weer zover: de Brabantse kampioenschappen slagwerk. Vanwege zijn fantastische resultaat op het solistenconcours in maart van dit jaar, mocht Marc Jongenelen deel nemen aan deze kampioenswedstrijd op de snare trom. Deze wedstrijd werd georganiseerd door de Brabantse bond van muziekverenigingen.

Marc Jongenelen is 18 jaar en is een jeugdige slagwerker van het Drum- en malletkorps van muziekvereniging St. Caecilia te Hoeven. Hij wordt getraind door Wil Veeke, die tevens de dirigent is van het drum- en malletkorps. Samen staan ze ondertussen bekend om de fantastische resultaten die behaald worden tijdens de solistenconcoursen, Brabantse en Nederlandse kampioenschappen.
De wedstrijd vond deze keer plaats in het plaatsje Knegsel. Een spannende dag, want als je in de 1e divisie speelt, ben je als een van de laatsten aan de beurt. Marc mocht het nummer “Compilation no. 1” van Gert Bomhof spelen en hij werd beoordeeld op meerdere muzikale aspecten door 2 juryleden. En deze juryleden gaven Marc in totaal voor zijn optreden 85,5 punten en dat betekende dus dat Marc Brabants Kampioen werd in de hoogste divisie op de snare trom!
Marc werd al 5 keer eerder Brabants Kampioen, maar nu dus voor het eerst in de hoogste divisie! Een uitermate knappe prestatie. Dit kampioenschap en hoge puntenaantal betekent tevens deelname aan de Nederlandse Kampioenschappen op zaterdag 16 juni in Berlicum. Wij wensen Marc heel veel succes!
Het mag duidelijk wezen dat muziekvereniging St. Caecilia absoluut trots is op Marc Jongenelen en ook niet te vergeten zijn trainer Wil Veeke. Naast Marc was hij namelijk met nog 3 leerlingen uit Huijbergen aanwezig en ook deze leerlingen werden alle drie kampioen in respectievelijk de jeugd-, vijfde en vierde divisie!