Jeugd Slagwerk Ensemble

Door de groei van het niveau en van de leden in het Drum- en Malletkorps is in 2014 het Jeugd-slagwerkensemble wederom  in het leven geroepen. Beginnende leden worden in deze groep, met de hulp van een aantal meer ervaren slagwerkers, klaargestoomd tot allround slagwerker. Dit betekent dus dat je te maken krijgt, of kunt krijgen, met verschillende muziekinstrumenten en verschillende aspecten binnen de slagwerkgroep. Ook de meer ervaren slagwerkers krijgen in deze groep te maken met andere slagwerkinstrumenten. Dit is de voorbereiding voor het Drum- en Malletkorps. Vooral muzikaal samenspel is heel belangrijk en dat leer je hier. Dus naast dat een beginnende leerling individueel of in een duo les krijgt, leert hij/zij ook het samenspelen in het JSE, zodra de basis van noten lezen is gelegd.  De instrumenten zijn van de vereniging en die mag je lenen om op te spelen.

Het jeugd slagwerk ensemble staat ook onder leiding van Wil Veeke

De repetities vinden plaats in het Kompas in Hoeven in de oneven weken op donderdag 18.45 - 19.45 uur

De individuele opleidingen worden verzorgd door Paul van Hese.

Als je interesse hebt, kun je gewoon een keer komen kijken of contact met onze vereniging opnemen. Ons mailadres is dmk@muziekvereniginghoeven.nl