Huldiging jubilarissen en afscheid bestuurslid

Vrijdag 24 maart vond de jaarlijkse algemene ledenvergadering van muziekvereniging St. Caecilia plaats in het Kompas in Hoeven. Ook dit jaar waren er weer een aantal jubilarissen die door de voorzitter Gert-Jan van Rie in het zonnetje werden gezet. Er waren twee bondsjubilarissen van 25 jaar, te weten Richard Veeke en Frans van Kuijk, en een huldiging voor een 10 jarig lidmaatschap, namelijk Merel van der Heijdt.

20170324_220215

Frans van Kuijk is 25 jaar geleden begonnen op de mars-marimba en nadien is hij ook snare- en tenortrom gaan spelen in het Drum- en malletkorps. Tevens heeft hij twee van zijn dochters zover gekregen om bij de muziekvereniging te gaan. Hij is er op vrijwel elke repetitie en heeft al erg veel gedaan voor de muziekvereniging. Naast diverse klusjes heeft hij zich bezig gehouden met het onderhoud van het instrumentarium. Frans zat ook in de organisatie van de muziekfeesten. Daarnaast heeft Frans nog 5 jaar in het bestuur gezeten en pakte daar vanalles op. Al met al kunnen we zeker zeggen dat Frans is een trouw en toegewijd lid is van onze muziekvereniging.

Richard Veeke is 25 jaar binnengekomen als jeugdlid. Na een aantal jaar alleen ongestemd slagwerk, is hij vervolgens ook gestemde slagwerkinstrumenten gaan bespelen. Hij is nu thuis op bijna alle slagwerkinstrumenten. Hij is altijd erg actief geweest in de jeugd-, kamp- en nevenactiviteitencommissie. Jarenlang is Richard betrokken geweest bij de interne opleiding van de leerlingen en heeft hij les gegeven aan diverse jonge tamboertjes. Er is tweemaal een jeugd slagwerk ensemble gestart en bij beide is hij erg actief geweest. Richard heeft zich ook bezig gehouden met het reilen en zeilen van het Drum- en Malletkorps. Richard zat tot begin maart in de werkgroep en deed hier vooral de penvoering, maar ook zijn jarenlang menig concerten mede door hem georganiseerd. Draaiboeken en evaluatie hield hij feilloos bij. Het schrijven van muziekarrangementen heeft hij ook een aantal keer gedaan voor speciale gelegenheden. Hij heeft zichzelf echt bewezen als uitermate actief en een echt toegewijd verenigingsmens.

Merel van der Heijdt is 10 jaar lid bij de fanfare. Ze stamt uit een muzikale familie, er is zelfs een tijd geweest dat het gehele gezin “van der Heijdt” lid was van de fanfare. Merel is 10 jaar geleden gestart bij St. Caecilia met de Muzikale speeltuin. Vervolgens is ze trompet gaan spelen. In 2012 is ze glansrijk geslaagd voor het A examen. In 2009 is Merel mee gaan spelen met de Happy Notes en een paar jaar later met het grote fanfare orkest. Ze is een gezellige, spontane meid en staat altijd klaar om zich voor wat extra’s in te zetten voor de vereniging.

Afscheid bestuurslid

Op deze avond hebben we tevens afscheid genomen van Anita Ketelaar als bestuurslid van de fanfare. Deze functie heeft ze 17 jaar lang gedragen. Anita is een gouden kracht binnen de vereniging. Ze regelt enorm veel voor de fanfare en met vragen kun je altijd bij haar terecht. Het organiseren van de opleidingen is iets wat ze feilloos heeft bijgehouden en ze is ook altijd erg attent naar de kinderen toe. Anita is dan wel gestopt als bestuurslid opleidingen maar ze blijft actief binnen de vereniging. Daarnaast is ze ook nog gewoon spelend lid. Zoals ze zelf zegt: “Het blijft mijn clubje”. Anita bedankt!