Eerste prijs solistenconcours voor Marc Jongenelen!

Ook dit jaar nam Marc Jongenelen op zondag 19 maart deel aan het solistenwedstrijd in Berlicum op de snaretrom, wat georganiseerd werd door de Brabantse bond van muziekverenigingen. Marc is een jeugdige slagwerker van het drum- en malletkorps van onze muziekvereniging.

Marc Jongenelen_concours 19 maart2

Marc wordt getraind door Wil Veeke. Dit is de dirigent van het drum- en malletkorps (DMK). Marc kwam uit in de 2e divisie, nadat hij vorig jaar gepromoveerd was op basis van zijn behaalde punten. Hij speelde het nummer “Movements in Marching” van Charles van Zanten. ’s Ochtends had hij dit nummer nog voor publiek gespeeld tijdens de jaarlijkse muziekochtend voor de jeugd van muziekvereniging St. Caecilia. Maar voor een jury spelen is natuurlijk wel een heel ander soort koek. Dit is toch wel een heel pittig nummer met veel techniek. Het nummer werd beoordeeld op 5 aspecten, te weten muzikale uitvoering, dynamiek en nuancering, ritmiek en samenspel, techniek, klankgehalte en zuiverheid. Wederom behaalde hij weer een fantastische resultaat met zeer hoge punten, namelijk drie keer een 9 en twee keer een 8,5. Het uiteindelijke totaal komt op van 88 punten. Met dit puntenaantal behaalde hij overtuigend de 1e plaats! Het commentaar van de jury was ook dit keer lovend met de complimenten over de zeer overtuigende speelwijze, ritmiek en techniek. Dit betekent dus ook dat Marc gepromoveerd is naar de hoogste divisie.

Met dit resultaat mag hij ook dit jaar weer deelnemen aan de Brabantse Kampioenschappen én aan de Nederlandse Kampioenschappen. Beide wedstrijden zijn in Berlicum in Den Durpsherd. Dan gaat hij zijn titel (voor de zesde maal!) verdedigen als Brabants en Nederlands kampioen. Het mag duidelijk wezen dat wij erg trots zijn op Marc! En wij zijn ook zeker trots op Wil Veeke die fantastische resultaten boekt met al zijn leerlingen (ook van andere muziekverenigingen) op de concoursen.